måndag 19 oktober 2009

Måndag 19 oktober!

Imorse blev det då vattengympa, sen kom Anna-Lena och så småningom Elin. Vi låg och slappade i varsin solstol fram till lunch. Sen käkade vi med Jerry som kom och åt med oss. Det är verkligen väldigt bra på klubben. Man bara skriver på notan och sen kommer räkningen den 5:e i varje månaden. Ibland blir det en liten överraskningen, men den dagen den sorgen.
På eftermiddagen tog vi en tur på "stan". Först bokade vi tid på Nelo´s på torsdag kl. 16.00. Jag tog bara varm oljemassage till håret med föning och Elin tog det plus sminkning. Det är nämligen fest på klubben på torsdag.
Sen gick vi till marknaden och beställde ett par skor till mej. Jag ska kopiera ett par kilklackade bruna sandaler, som jag älskar. Jag vill gärna ha ett par svarta också. Elin shoppade ett väldigt snyggt pärlhalsband!
På hemvägen var vi in på Weawers igen för att beställa stolsdynorna. Nu är jag rätt slut i huvudet. Miljön nere i "stan" är rätt rörig, jag kan faktiskt säga att det är kaos. Tutande bilar och tiggare, som tjatar hela tiden. Idag satt det två små bebisar i en refug när vi gick förbi. Jag tog ett kort, men det blev inte så bra. Jag tog ett annat kort på en liten pojk, som hängde efter en stund och ville sälja godis till oss.
Vi passerade också Bengalernas matställe. Där serveras allt möjligt och bord finns utställda lite varstans där man kan sitta och äta. Kan jag kalla det en genuin banlgamiljö? Jag tror det!!! Med mojängen i förgrunden pressar dom sockerrörssaft. Jag hörde om en viting som vågat prova ett glas. Han hamnade defenitivt hos "bajsdoktorn".
Ikväll blir det en tidig kväll.....och sen imorgon...utflykt! Ska bli spännande!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar