torsdag 8 oktober 2009

Elins rum...

....såg ut så här:

Och nu blev det så här. Mycket är kvar att fixa! Matta, krukväxter, stolsdynor m.m.

Idag hade vi planerat att åka runt och handla lite, men Kamal sa att trafiken var hemsk. Vi kom bara till Nandan och sen till en butik med dvd, cd och dataspel. Vi handlade ett dataspel igår för 12 kronor, som inte funkade, så idag provade vi en ny butik för att se om det skulle bli bättre där.
Nu ikväll har vi varit på klubben, kollat tennis, ätit buffé och druckit vin. Faktiskt riktigt trevligt!
Kamal jobbade ikväll även fast det bara är en kilometer till klubben och imorgon ska han också jobba. Då ska vi bara en halv kilometer bort på ett "middagsparty" hos Maisa och hennes man. Vi får se hur det blir, säkert trevligt med en massa nya människor.
Varför vi åker med bil så korta sträckor? Just nu är det väldigt vanligt med personrån i Gulshan, både när man åker rikshaw och går efter mörkrets inbrott. Vi frågade Kamal ikväll när vi åkte hem från klubben om vi kunde ta rikshaw, men han tyckte inte det. Eftersom det är Kamals arbete att köra oss, kommer han att göra det imorgon också. Han är otroligt lojal och tog nog rätt illa vid sej när det blev så struligt i söndags. Jag är verkligen glad för att vi har en sån toppenchaffis.

5 kommentarer:

  1. Kan du inte ta med chaffisen hem hit? Jag skulle ha stor användning för honom! ;-)

    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Jag skickar han med flygpost!!! Ska jag skicka med vår städare också?? ;)
    Stor kram från Cissi

    SvaraRadera
  3. Städare?? JA TACK!! :-) Har ju lite större yta att städa framöver så även han skulle komma väl till pass! :-)
    Fint det blev i rummet också! Glömde ju skriva det igår!
    Nu ska här hejas på Sverige!! Heja heja!

    SvaraRadera
  4. Va´kul att ni äntligen blivit med hus. Grattis! Då kanske jag ska skicka målaren och snickaren också. ;)
    Och för Sverige gick det åt skogen....det lär vi nog få höra av danskarna på klubben ett bra tag framöver.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  5. Ännu en gång Annika...12 oktober 2009 kl. 05:23

    Skicka över dem allihop! Jag tar allt jag får! ;-)

    SvaraRadera