måndag 2 januari 2012

SJ

Idag har halva familjen varit, eller är på resande fot.
Jerry skulle åkt från Katrineholm 7.06 imorse, men kom inte iväg förrän 8.00. I och för sej var det tur för mej. Nu för tiden ser jag så illa så jag var tvungen att invänta dagsljuset innan jag körde bilen tillbaka till Nyköping i spöregnet och det var inte så dumt med lite sällskap under tiden. Att Jerry missade ett möte eller två är ju en helt annan sak. ;)
Och just nu är Elin på väg mellan Gävle och Nyköping med tåg. Hon åkte igår eftermiddag för att skriva en tenta idag på förmiddagen. Så fort det var skrivet och klart ville hon åka "hem" igen för ytterligare en ledig vecka. Som vanligt var det stopp i nånstans vid Tierp, så hon missade sin anslutning i Stockholm. Istället för att anlända till Nyköping 17.47 blir det 18.47.....kanske??! Familjen Wiklund kan nog inte längre påstås vara en vän av SJ.
När Elin dyker upp ska det bli lövbiffsrulader och klyftpotatis här i huset.
Men först ska jag städa ur städskåpet.
Idag när jag åkte till soptippen med våra gamla resårmadrasser åkte av någon underlig anledning den gamla dammsugaren med. ;) Nä, för att var helt ärlig har jag skrikit och svurit över det gamla skrället länge. Det hade helt enkelt gått så långt att det var den eller jag som skulle ut.
Hur som helst blev det ju till att köpa en ny. En riktigt fin en, grå och blank med en alldeles underbar sugförmåga.
Jag kunde helt enkelt inte med att ställa in underverket i mitt något röriga städskåp. Det ena ger det andra....säger dom ju!!

Tågbild från Bangladesh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar