fredag 27 januari 2012

Peppar, peppar ta i trä!!

Idag behöver ni inte vara avundsjuka på mej inte. Vi har nära nollan här i Istanbul och halv snöstorm. Rätt ruggigt och kallt med andra ord.

Annars är livet fint som snus just nu. Datorn fungerar bättre än på länge, jag kan till och med kommentera andras bloggar och svara på mina egna kommentarer igen. :) Jag har blivit invald i organistationen SWEA:s styrelse här i Istanbul. På måndag ska jag på mitt första styrelsemöte. Lite pirrigt och för närvarande hoppas jag nog bara att jag ska hitta dit. Och sist men inte minst har jag blivit lovad ytterligare ett års tjänstledigt av min chef i Sverige. Kan det bli bättre!! För säkerhets skull klämmer jag i med ett stort PEPPAR, PEPPAR TA I TRÄ! För visst är det så, att det känns nästan lite farligt att ha det för bra.
Idag har jag mest hållit mej inne och passat på att storstäda lägenheten. Vi har precis bott här ett halvår och det började synas på golvlister och takplafonder. Nu är det gjort och fint blev det.
Igår var jag också en tur till IKEA och handlade lite nya ljus och annat smått och gott att "pynta" till det med. Jag köpte bland annat en väggklocka, som fortfarande ligger på bordet. När vi skulle spika upp den saknade vi nämligen en hammare. Jag föreslog att gubben skulle använda stekpannan, men han tyckte det var bättre att låna hem en från kontoret i dag. Mmmm, hammare alltså!
Annars har vi bestämt att fira ikväll. Det var jordgubbar som gav mej idén. Dom säljer jordgubbar lite varstans just nu och det är bland det godaste som finns. Kanske är dom lite sura så här års, så varför inte doppa dom i lite smält, mörk choklad. Och vad dricka till det då? Jo, en flaska champange som vi haft i skåpet sen sista flygresan.
Där ser ni vad jordgubbar kan ställa till med!!
Ha nu en jätteskööön helg allihop!! Kram!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar