måndag 9 januari 2012

Hej från Istanbul!

Resan avlöpte väl. Dock var jag lite lätt illamående första timmarna, men har bara mej själv att skylla. Kalaset var verkligen väldigt roligt! Tack alla för trevligt sällskap och tack mor och far för god mat. Hoppas ni är klara med disken!?
När vi kom hem var vi bara tvungna att bygga klart ett pussel vi haft liggandes dryga veckan. Det fanns också två glas vin kvar i dunken och det kunde jag bara inte låta förfaras. Klockan blev halv tre innan Elin och jag kom i säng och som sagt, det straffar sej. Särskilt om man ska upp sex.
Nu är jag framme i varje fall och har all tid i världen att sova ikapp...och banta. Här i Istanbul har vi åtta grader varmt och grådis. Det har bara blivit en liten tur till affären för att fylla på kylskåpet annars har jag varit inne och donat med lite av varje. Jag har också läst i min bok på nästan tusen sidor. Den är bra och nu har jag mycket tid att läsa igen. Boken heter Shantaram och är skriven av en australiensare som av olika anledningar bosätter sej i ett slumområde i Bombay. Det påminner mej om min tid i Dhaka.
Just nu minns jag särskilt när vi kom tillbaka dit efter julledigheten i Sverige. Där låg temperaturen runt tolv grader och eftersom vi inte hade någon form av värme blev det verkligen svinkallt och väldigt fuktigt inomhus.
Här har vi element, så det är varmt och skönt. Ändå saknar jag Dhaka ibland. Elin och jag vill så gärna åka tillbaka, bara en gång till.
Men nu är jag här i Istanbul och ska ta vara på det.

Kram!

2 kommentarer:

  1. Hallåj vännen!
    Hade fullt upp veckan efter nyår så jag han aldrig höra av mig för en date ;( Men jag hoppas att det inte dröjer allt för länge tills du är hemma på visit igen . Då får set allt bli en riktig date;) . Skönt att läsa att ni kommit fram ordentligt . Och kors i taket så verkar det som jag kan kommentera här på bloggen igen ;) Ha det jätte näst nu och ta hand om dig/ er . Massor av kramar Fru W

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Jullovet är en hektisk tid, särskilt när ungarna sportar. Jag tycker mej minnas att det var mycket cuper just på jullovet.
    Men, men snart är jag hemma igen! Syns i februari!
    Stor kram från Cissi:)

    SvaraRadera