tisdag 10 januari 2012

Kampen mot julkilona

Det är inte bara vinet som tömts till sista droppen under helgledigheterna.
Jag är lika ordentlig när det gäller mat och godis. ;)
Som den miljökämpe jag är vägrar jag slänga något som producerats eller odlats fram. Eftersom det bara är jag i familjen som är så "duktig" fick jag det stora ansvaret att sätta i mej allt som ingen annan åt. Kakor, chokladaskar, köttbullar, ostar m.m, m.m.
Det har fått resultatet att jag nu känner mej som en sprickfärdig julgris. Bantningen skulle påbörjas omedelbart vid landningen i Istanbul. Men, men i kylskåpet väntade en chokladask med den allra ljuvligaste choklad som gubben fick sist han var i Ukraina. Jag kämpar tappert för att stå emot!
Idag fortsatte jag bantningen med lunch tillsammans med gubben. Vi gick till Tatbak och åt deras godaste rätt, ungefär 300 gram kycklingkebab inlidad i bröd och dränkt i yougurth och tomatsås. Ja, eller hur?!
Det dåliga samvetet växte som en gödd spädgris när jag såg mej omkring och upptäckte att alla andra åt soppa eller sallad.
Eftersom slaget redan är förlorat.............
Mot chokladasken!!!!!!

MUMS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar