lördag 21 januari 2012

HEJ IGEN!!!!

Först vill jag börja med att tacka min bloggkompis för den utmärkelse jag fick i början på veckan. Det inspirerar verkligen till fortsatt bloggande. Kolla gärna in hennes härliga blogg om livet i Sydafrika, man blir faktiskt väldigt sugen på att åka dit.
Och nu är jag tillbaka igen och jag är så glad. Datorns la sakta men säkert av till det till slut inte gick att göra något. Vi funderade länge hur vi skulle bära oss åt för att få ordning på eländet till jag mindes att jag ibland passerar Chiangirs technical service. Jag tog helt enkelt datorn under armen och gick dit. Först hittade jag inte ingången, men killen i butiken såg mej och öppnade ett fönster som jag kunde klättra ner i källarrummet genom. I den lilla butiken blev jag sittandes i tio minuter för att vänta på en tolk. Ett tag var jag nära att ångra mej, men bättre att lämna bort min "kära vän" än att kasta ut honom genom fönstret i varje fall.
På kvällen samma dag ringde "tolken" och sa att problemet var allvarligt, hårddisken behövde bytas. Efter tillåtelse från mej satte dom igång "projekt rädda dator" och i igår fick jag tillbaka honom, inte riktigt sej lik, men ändå väl fungerande. :)
Vad jag har gjorst annars i veckan då? I tisdags fick jag ett pussel med 1500 bitar av gubben. Jag vet inte om han bara ville vara snäll, eller om det var ett försök att hålla sin tant utan dator lugn. ;) Vad tror ni?
Ha en bra lördag alla vänner!! VI SES!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar