måndag 6 december 2010

Svensk mat!

Efter en vecka i Sverige har jag snart ätit ifatt allt jag saknat i matväg i Bangladesh. Skagenröra, räkmackor, icas köttbullar, leverpastej med gurka och så korv förstås...massor av korv! Igår kväll blev jag så sugen på pulvermos, varm korv och lök. Det blev en promenad till närmsta affär och sen efter lite vispning och stekning.....

....trallala, en riktig mosbricka, utan skagenröra för den var redan slut! Kanske, ingen gourmetmiddag men oj så gott för en hemvändare!! Kan tilläggas att jag lyckats klämma i mej en påse skumtomtar, en påse Polly och diverse andra sötsaker under veckan också. Jag mår som jag förtjänar i min stackars mage.
Idag ska jag en tur till stan. Mamma och pappa ska också dit så jag tiggde till mej skjuts, så får jag promenera hem. (Känns som det behövs promeneras ordentligt här)! Julklappar ska inhandlas och själv behöver jag lite kläder. Se om jag kan hitta något som är gångbart både här och i Bangla.
Ha en bra dag alla!!

4 kommentarer:

  1. Hahaha, just potatismos har varit min stora favorit sedan jag flyttade hem :) Fyra månader senare verkar det fortfarande hänga i.. Hihi...
    Förresten, jag fick en härlig "julklapp" skickad till mig i fredags!! Hurra!! Stoooort tack för hjälpen!! Maila ditt kontonummer till mig så för jag över pengar för portot. jennie.sjoberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Det gick som brev och blev inte särskilt dyrt, så det bjuder jag på.
    God Jul på dej!! Kram :)

    SvaraRadera
  3. Vad gulligt av dig, tack så jättemycket :)
    God Jul till dig med! Kram kram

    SvaraRadera
  4. Det ser underbart gott ut!!!
    Ska forata mig pa korv och mos nar jag kommer hem :)

    SvaraRadera