onsdag 1 december 2010

Från sommar till vinter på 16 timmar!

Äntligen tillbaka igen! Resan gick bra, jag sov som vanligt hela vägen!
Efter inköp av en ny laptop igår påbörjades arbetet med att få allt att fungera. Bara att ladda vårt mobila bredband blev ett elände eftersom vi någonstans på vägen slarvat bort mobilnumret. Men skam den som ger sej, och bra blev det.......till slut!! Ibland blir jag faktikst imponerad av mej själv! :)
Annars var det lite av varje att ta itu med efter hemkomsten. I den bastu som jag trodde var färdigrenoverad efter vattenläckan för länge sen stod en värmefläkt för öppet fönster och gick för fullt. Efter ett telefonsamtal till byggfirman fick jag kommentaren "Jamen, det jobbet trodde jag var klart för länge sen"! Kände mej som jag var kvar i Bangla, för det var verkligen ett "banglasvar" fast på svenska!
Tack och lov kostar inte strömmen till fläkten oss nått utan försäkringsbolaget tar hand om den kostnaden. Rörmokaren skulle omedelbart inställa sej och efter att elektrikerna varit här är det bara att sätta igång och basta. Och det ska bli skönt i denna kyla, minus 20 grader i morse.
Stor skillnad från tropiskt klimat med rikshaws och ormtjusare! Men jösses så GOTT det är att vara hemma!

Nu ska här bakas saffranbullar!! I en elektrisk ugn!!

2 kommentarer:

  1. Är kanske hantverkare en speciell ras?
    Lyllo dig som har en fungerande spis, min är strömförande och vi väntar på reparatör!

    SvaraRadera
  2. Läste att det ordnade sej med spisen.....till slut!! Rörmokaren här kom med bil i varje fall!! Och samma dag t o m! :)

    SvaraRadera