lördag 11 december 2010

Rund och glad :)

Det blev en promenad ner till stan med kameran i högsta hugg. Temat på fototriss är rund denna vecka. Ett tag tänkte jag ta kort på min mage för den ÄR rund. Hua! Nu har nämligen en påse ostbollar gjort skummtomtarna och allt det andra sällskap.
Nyckelskramlandet blev en lugn tillställning med rätt mycket folk. Fantastiskt att en sådan rörelse bara fortsätter och fortsätter. Det är väl enkelheten! Tolv till kvart över tolv på torget med en nyckelknippa, helt enkelt.
Sen blev det fika hos Hanna och lån av bilen. Ska övningsköra lite innan det är dags att hämta Jerry och Elin på Arlanda tidigt onsdagmorgon. Ska också handla hem en massa svenska delikateser till hemvändarna, såsom julskinka, skagenröra, ärtsoppa, inlagd gurka, rimmat fläsk, rotmos och så korv förstås, massor av korv!!
Här kommer lite bilder från bangla, som jag importerat. Tänkte också använda några av dom till fototriss, men det är kul att försöka fota nya också......men svårt.
Dom här bilderna tog jag när Elin fyllde på sin mobil dagarna innan jag åkte till Sverige. Två fullastade rikshaws anlände till marknaden och två pojkar hjälpte till med avlastningen. Dom är inte tjocka dom inte!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar