tisdag 21 december 2010

Skodan är tillbaka!

Skodan är tillbaka, dock med lite fördröjning. Bärgaren var som sagt var på väg mot min bil efter några timmar, han ringde nämligen och fick en närmre beskrivning av diket. Efter ytterligare en stund ringer han igen och berättar att två lastbilar kört av vägen så hela 52:an var avstängd.
Så fort vägen öppnade igen på eftermiddagen var han där igen och vid fem-tiden levererades gamla skodan med bärgningsbil. Killen frågade om jag ville köra bilen av bärgaren, men där blev det ett snabbt nej tack!! :)
Nu står bilen vid Hannas jobb, så alldeles strax ska jag promenera dit och låna bilen idag. Jag ska däremot inte till Katrineholm, Jerry får ta taxi hem ikväll. Ska bara låta vinet gå ur kroppen, jag behövde några glas igår!!
Dessutom var det ju meningen från första början att Marie och jag skulle träffas, ta ett glas och skvallra lite. Men efter dikeskörningar och allt möjligt kändes det helt plötsligt som Oxelösund låg lika långt bort som Bangladesh. Vi får göra ett nytt försök!!!
Nu ut i soliga och väldigt kalla Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar