lördag 4 december 2010

Glada nyheter!

Vilken middag jag blev bjuden på! Glögg med pepparkakor och grönmögelost, älgskavgryta med pressad potatis och vit chokladmousse med en sås till som smakade kaffe till efterrätt. Födelsedagsbarnet blev också väldigt glad för sitt kluckande paket! :)
Mitt i kalaset ringde dessutom Hanna och meddelade att Patrik blivit beviljad ledigt och att dom kommer att hälsa på oss i Bangla i januari. YES!! Faktiskt första gången som vi kommer att vara alla samtidigt i Bangladesh! :)
Idag har Hanna och jag haft en riktigt trevlig dag. Patrik jobbade så vi träffades redan på förmiddagen. Efter en tur på stan och lunch på McDonalds blev det kaffe hos Hanna. Och sen ett par timmar på Björkbacksvägen innan det var dags för Hanna att hämta Patrik. Så mysigt att få umgås med äldsta dottern riktigt ordentligt!! :)
Nu sitter jag här med ett glas rödvin och funderar över temat på fototriss, som den här söndagen är "Det här är jag". Inte ofta jag tänker på sånt, och inte är det alla gånger det man tror om sej själv överensstämmer med verkligheten eller.
För några år sen hade det blivit en bild på barnen, en bild på huset och en på
trädgården.
Jag var då en väldigt hemmabunden person, som älskade att var hemma i husets lugna vrå. Jag älskade tryggheten i vår småstad, jag älskade att bara vara hemma och pyssla och jag älskade att ha familjen nära. Sen fick vi chansen att flytta till Bangladesh.
Beslutet att flytta var svårt att fatta och många gånger när jag lämnat Sverige för många månader ifrån hem och familj har jag gråtit massor.
Nu, efter snart två år har jag också lärt mej älska äventyret och nya upplevelser. Ibland har jag verkligen överraskat mej själv.
Samtidigt har kärleken till hem och familj bara blivit ännu starkare. Kanske är det så att den långa frånvaron från allt det vardagliga har lärt mej uppskatta det mer. Jag tror också att Bangladesh lärt mej att leva mera nu, att faktiskt inte ta morgondagen för given.
Det är en fantastisk känsla och jag hoppas kunna hålla kvar den så länge som möjligt efter vår flytt hem i maj.

Nu slut på djupsinnigheter. och vidare till årets alldeles underbara julkalender.

3 kommentarer:

  1. Kram på dig Sissi! Ibland när man läser så blir man tårögd! Kram igen!

    SvaraRadera
  2. Ett citat som jag gillar.

    ”Don’t tell me how educated you are, tell me how much you traveled.”-Mohammed

    SvaraRadera
  3. Kram till er också Tobbe o Marika!! :)

    SvaraRadera