tisdag 14 december 2010

"Dan före dan"

Idag är det "dan före dan" som familjen blir samlad igen. Imorgonbitti 6.20 landar Jerry och Elin i Sverige och jag hade tänkt åka och hämta dom. Det är längre till dikena på E4:an! ;) Tack och lov!
Idag har jag haft eld i baken, och ääääntligen kom dammsugaren fram och nu är det så fint så här. Har också lovat familjen frukost med julskinka imorgon, så den står i ugnen på griljering just nu. Det doftar så gott! Julstämningen kom som ett brev på posten!

Idag har det inte varit några nya upplopp i Bangladesh, däremot har en stor fabrik brunnit med minst 20 döda och 100 skadade som följd.
På Sverige fronten har det konstaterats att självmordsbombaren förmodligen har inspererats av en terroristorganisation i Irak.
Läste också att högerextremister gett sej på Taimour Abdulwahabs hem i Tranås fast familjen enligt media varit ovetande om hans planer.
Vi borde vara försiktiga med att döma en stor grupp människor efter en mans handlingar och en liten grupps extrema åsikter. Extremism finns överallt med många ansikten och är förmodligen något vi får lära oss att leva med.
Det allra viktigaste borde i varje fall vara att inte bli som dom. Agressiva, våldsamma och hatiska.
Jo ni, läsare...nu tror jag att jag förmedlat mina åsikter, och dryftat nått som engagerar mej tillräckligt!
Imorgon ska jag nog kunna klämma fram ett betydligt roligare inlägg!
Peace and love och julefrid mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar