tisdag 1 september 2009

Imorse gick jag upp med Jerry, som vanligt och sen satte jag igång att sanera Elins byrå och garderob till hon kommer ner. Hon har lite saker kvar sen sitt förra besök, och här kan det bli djur i kläderna om dom ligger länge i lådor och skåp. Där bidar dom små monstren sin tid, och sen när man använder kläderna lägger dom ägg innanför skinnet på dej. Rart va´! Skakar man kläderna och torkar ur ska man tydligen klara sej. Amir har dessuton preparerat vårt hus med små bruna kladdiga kluttar, som ska hålla diverse ohyra borta. För er som jobbar på Kvarnen kan det låta som nått helt annat, men det är visst ett bekämpningsmedel som hjälper mot bl a kackerlackor. Det är säkert förbjudet i Sverige sen länge för det är för giftigt och hjälper gör det inte eller, kackerlackor och diverse småkryp dyker ändå upp med jämna mellanrum. Lika överraskande varje gång!
På tal om Amir, så dök han upp som vanligt imorse. När han grejat en stund kom han och ville ha min uppmärksamhet, dörren till balkongen gick inte att öppna. Han visade att min mobilladdare åkt under dörren ( vi har alla laddare vid en kontakt just jämte dörren). Den hade satt stopp trodde han, så han tog sej an problemet med skruvmejsel, en otrolig energi och lite allt möjligt. Efter 5 minuter hade han lyckats mecka sönder min laddare. Den grej man ska stoppa i telefonen var fortfarande kvar under dörren, och resten (vad jag nu ska ha den till) höll han så glatt i handen. Dörren gick ändå inte upp och efter en stund kom han på att den nog var låst från utsidan. Efter mycket letande hittade jag nyckeln bland 20 andra som tillhör lägenheten, men dörren gick ändå inte upp. Efter en kvart gav han upp!!
På kvällen kollade Jerry dörren och skruvade isär låset. Det var sönderbrutet av vår lilla Amir och nu är det bara en pinne kvar!! Stark är han, eller också är låsen väldigt klena!

Tur i oturen, är att innan ett nytt lås kommit på plats kan vi gå ut på balkongen genom ett skjutfönster i gästrummet. Tur är också att jag hade en annan laddare, som passade i min telefon för utan den i Dhaka är man som en fisk utan vatten!! I varje fall jag!!!!

2 kommentarer:

  1. Hej svejs!!! Fy faan vad otäckt med krypen...... jag tycker det är mindre trevligt med alla våra myror på arbetet o diverse andra små kryp...... har tittat på dina bilder o andra texter ju hela tiden och det är verkligen som en helt ny värld...... hoppas din hemma vistelse blir jättebra!!!! kram Mia

    SvaraRadera
  2. Halloj! Nu är jag "hemma" i Sverige! Jag har haft sån fantastisk tur min första dag. Vílket otroligt höstväder!!!! Jag ska verkligen njuta av allt Sverige har att erbjuda, för dom är som natt och dag mina två "hemländer".
    Kram!!!

    SvaraRadera