lördag 12 september 2009

Lördagkväll!!

Vilket fantastiskt väder jag haft hela veckan jag varit i Sverige. Det har varit ljuvligt att vara i trädgården och jobba. Emellanåt har jag tagit en kaffepaus och bara suttit i gräset och njutit av det klara ljuset och dom vackra färgerna, som är på hösten. Jag har alltid varit en höstmänniska. Jag tycker om att gå i skogen och plocka svamp, höströja i trädgården, men det bästa av allt är att det blir kväll och mörkt så man med gott samvete kan krypa under en filt, tända ljus och läsa en stund innan man går och lägger sej. Våren är också vacker, men alltid så stressig på nått vis.
Faktiskt fick jag tid att ta en tur till skogen även fast jag inte är hemma så länge, det var skönt med tallar och granar istället för palmer och lianer. Trattkantarellerna var färdig också, så det blev gratinerad kassler med kantareller till middag idag.
I torsdagskväll var jag och Elin och hälsade på brorsan och hans familj, vi hade jättetrevligt. Senare på kvällen hämtade vi svärmor och svärfar på Skavsta, dom har varit i Berlin några dagar. Innan vi skildes blev vi bjudna till Lundaskog på grillning, så igår var vi där hela eftermiddagen. Go´mat, och mycket att prata om blir det när man bara träffas varannan månad.
Hittills har min vistelse i Sverige varit suverän, jag är verkligen mån om att utnyttja tiden. Nu är det bara några dagar kvar, och nu gäller det att fixa till frillan, så den klarar sej i tre månader, handla bikini till Malaysia, och diverse ätbara saker...kaviar, mjukost, lingonsylt, kaffe m.m, m.m. 20 kg och inte ett gram mindre ska jag ha med mej!!! Elin ägnar sej åt andra saker, gå på krogen och ha kul med sina kompisar!!
Lite orolig är jag.....Elin och jag har inte fått tillbaka våra pass från Bangladesh ambassad än. Jag hoppas dom kommer på måndag, annars blir det panik!!!! Jättepanik!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar