lördag 5 september 2009

Sverige, Sverige fosterland!!

Nu har jag tillbringat ett helt dygn i Sverige. Jag har inte känt att jag längtat "hem" så särskilt mycket. Det jag har längtat efter är barna, mamma och pappa, svärmor och svärfar och alla kompisar. Jag har kramat min ungar riktigt hårt det här dygnet, och det har verkligen känts att det var länge sen vi träffades. Jag älskar dom och har nog längtat mer än jag vill erkänna! Nästa gång jag åker har jag Elin med mej och då blir Hanna kvar alldeles själv, det kommer att kännas tungt. Det är många mil emellan.
En konstig sak hände mej igår när jag flög till Sverige. Människor frågade var jag kom ifrån och var jag skulle. Jo, jag bor i Bangladesh..........???? Va, bor jag i Bangladesh??? Först då blev det verkligt.....att jag faktiskt bara är i Sverige på besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar