lördag 26 september 2009

Trött!!!

Nu har vi varit på klubben och käkat middag och druckit lite vin, inte helt fel. Det värsta är att jag blev så trött, samtidigt som jag har en dotter ute i Dhakas svarta natt. På klubben träffade vi nämligen Jackie och hennes tjej, som är precis lika gammal som Elin, och vad var dom sugna på då en lördagkväll....jo, party förstås! Så nu som sagt är min lilla flicka ute och far dock med chaffis som släpper av dom vid dörren till dom internationella klubbarna, men ändå. Sova gott kommer jag inte att göra förrän hon säkert är hemma igen.
Nu lite om Langkawi. Vi bodde på hotell Meritus, Pelangi beach, ett häftigt hotell med restauranger, barer och en jättepool med vattenfall och rutschbana.( Vi var bara tvungna att prova). På fredagen låg vi vid poolen, läste slappade och somnade emellanåt. Både Elin och jag var helt slut efter alla flygningar och Jerry var inte eller jättepigg efter en tuff arbetsvecka. Så "gött" att bara ligga och slappa!
På lördagen gick vi till stranden och stjälpte oss där istället. Strax efter lunch blåste det upp och ett riktigt oväder drabbade oss. Fortfarande trötta boade vi in oss ordentligt på rummet med roomservice och varsin bok. Samma som igår alltså, fast inomhus medan regnet öste ner och stormen rörde runt ordentligt bland palmer och solstolsdynor. Jag väntade på evakuering, (ni kollar väl Robinssson. ;)
På söndagen var vi riktigt pigga igen och bestämde oss för att göra en utflykt. Mer om det i nästa inlägg. Nu väntar jag bara på att Elin ska komma välbehållen hem igen....jag är en riktig hönsmamma!!

2 kommentarer:

  1. Jösses herre min gud!!!!
    Att du törs stå där under palmerna tänk ifall de blåst i kull......och du himla tur att du höll ordentligt i handduken annar kanska fler hade fått se din t....r.....;-)))))))
    Verkar som ni haft en skön väl behövd semester :-)
    Kram fru W

    SvaraRadera
  2. en riktig höns-mamma är du :P chaufför och allt ju :)

    SvaraRadera