tisdag 15 september 2009

Visumen kom med posten igår....vilken lättnad. Dom gäller i ett år också, så slipper jag det krånglet nästa gång jag kommer hem.
Just nu är det packning som gäller. Jag har ju redan flyttat, men Elin har en hel del grejor som ska med. 40 kg plus handbagage är inte jättemycket för två personer. Jaja, jag får nog välja bort lite matvaror, Hanna kommer att få käka kaviar ett tag framöver. Hon kommer nog också att få städa lite efter sin syster, för nu ligger det små högar överallt med allt möjligt som inte ska få följa med till bangla. Det är lite rörigt just nu med andra ord.
Till kvällen kommer det främmande och säger hejdå, det är inte kul! Jobbigt kommer det att bli att lämna Hanna alldeles ensam kvar i Sverige. Allt är inte positivt med att ha två "hemländer".
Imorgonbitti åker vi alltså. Elins kompisar ska skjutsa upp oss, för Hanna jobbar. Klockan 11.05 lyfter vi och 8.25, nästan ett dygn senare landar vi i Dhaka. Samma kväll bär det sen av mot Malaysia, där vi ska tillbringa en vecka. Förmodligen blir det inget inlägg på bloggen förrän vi är tillbaks i Dhaka, men då kommer jag att ha en massa bilder och förhoppningsvis en massa kul att berätta. Ha det gott!! På återseende!!!

2 kommentarer:

  1. hoppas det ej känns för tungt att åka tillbaka nu med 1 dotter kvar hemma........ samt att ni får det jättebra i Malaysia.... blir spännande att följa er vidare i Bangla!!!!!! ha det fint...... kram Mia

    SvaraRadera
  2. Tja! Det var riktigt tungt att åka från Hanna!! :( Men vi ses snart...tre månader går fortare än man tror!
    Ha det bra du med Mia!!!!
    Kram Cissi

    SvaraRadera