fredag 25 september 2009

Hemma i Dhaka igen!

Vår semester har varit underbar. Langkawi var en riktigt paradisö, och Kuala Lumpur var en häftig stad att shoppa i.
Men det var nära att vi inte kom iväg över huvudtaget. På torsdagen slappade Elin och jag hela dagen. Vi sov mest och packade om våra väskor i lugn och ro. På kvällen när Jerry kom hem åkte vi till klubben och åt middag och sen väntade vi till midnatt för att åka till flygplatsen och flighten som skulle lyfta 02.20. När vi ska åka hittar inte Jerry passet. Det blir panik kan jag säga, men till slut kommmer han på att det ligger kvar på kontoret, inlåst i Ashuks låda. Det var bara att fara dit med en jädra fart!! Från andra hållet åkte Ashuk, den enda med nyckel till lådan. När vi var halvvägs ringer Ashuk och har glömt nycklarna till själva kontoret, och eftersom vi hade närmast hem igen för att hämta Jerrys kontorsnycklar var det bara att vända. Elin och jag fick nått slags hysteriskt skrattanfall, som inte gick att hejda. Kamal tyckte nog vi var väldigt respektlösa mot Jerry, men får man en sån där skrattattack, så hjälper det inte vad man gör.
In på kontoret kom vi till slut i varje fall. Och med passen i högsta hugg hann vi checka in innan incheckningen stängde. SVETTIGT värre!!!!
På fredagen kl. 09.30 landade vi på Langkawi, mer om det kommer!!

Här är en bild från vår balkong, så länge.

1 kommentar:

  1. Herre GUUUD!!!!
    Jag hade varit ett vrak efter ett sådant äventyr....och till råga på allt nyss fram komna ;-))
    Tur att ni hann med flyget.....Det ser helt fantastiskt ut blir inte ett dugg avis....Men jag har varit i väg på lite mini sem till Bratislawa en fantastiskt vaker stad med mycket historia och vakra byggnader....och mkt god mat och massor av god dryck till en billig peng så nu har även jag laddat batterierna för ett tag framåt:-)
    HA det nu jätte bäst och ta hand om er därborta
    Bamse kramar från fru W

    SvaraRadera