onsdag 9 september 2009

Jag måste bara säga att det är många människor jag kramat hårt dom här dagarna. Hanna och Elin, mamma och pappa, svärmor och svärfar. Man kramas och man kramas och nu kramades jag verkligen med stort K. Det är skillnad.......det är stor skillnad!!
I måndags var jag och hälsade på min mormor. En fantastisk dam, som jag beundrar mycket! Just nu är hon lite trött efter en lunginflammation, så jag ringde och hörde om hon ville ha nått handlat. Ja tack, ett paket Blend ultra mentol......86 år! Jag hoppas jag kommer att vara lika pigg när jag är så gammal och att jag kommer att veta vad jag vill även i den åldern. Eller också är det så att det är då man äntligen vet man vad man vill, fast det liksom är försent. Min mormor är en spännande kvinna: Hon var barn i Sverige med föräldrar som var statare, och ändå har hon som lite äldre haft chans att resa, både till Ryssland, Turkiet och Grekland. Vilken utveckling! Hon har upplevt saker som jag bara kan drömma om. Jag tror att folk hjälptes åt här förr i tiden som dom nu hjälps åt i Bangla för att överleva. Det fascinerar mej mycket hur vänliga dom är i mitt "nya hemland", och ser jag dom i ögonen så är dom verkligen där!! En konstig beskrivnng kanske, men dom lever verkligen här och nu, nått vi förlorat i västvärlden. Kanske var det så även här när mormor var ung. Ibland blir jag avundsjuk! Vi har pengar, vi har allt och ändå är det dom som "lever".
Igår tog jag en tur till jobbet och hälsade på och ikväll har Marie varit här och käkat middag. Det blev ännu en stor varm ärlig kram och en otroligt trevlig kväll med min bäste "nattuggle" kompis!! Tack för ikväll Marie, tack för att du tog dej tid mitt i allt!!! Ha det gott!!!!

2 kommentarer:

  1. Tack själv hjärtat :-)
    Det var så otroligt skönt att bara få sitta och prata och ventilera värt MASSSOR ska du veta :-)
    Jag jag saknar dig ska du veta men tur är att du kommer hem mellan varaven så vi kan prata av oss :-)
    Ingen mer som varit och sålt jultidningar på natten???? HAHAHA :-)
    Ha det jätte bäst
    Bamse kramen från förre detta nattugglan

    SvaraRadera
  2. Än så länge har vi varit befriade från nattliga besök, men nu är det helg igen, så man vet aldrig. ;)
    Nu är det snart dags för mej att åka tillbaks, men vi hörs och vi syns!!!!
    Kram från Cissi

    SvaraRadera