torsdag 3 maj 2012

Marknadsbesök

Igår begav jag mej till marknaden vid Fatihmoskén. Den här gången tog jag bussen och för att bli riktigt säker på vilken buss jag skulle välja för att komma just till moskén frågade jag mannen i informationsdisken. Eftersom jag sa Fatihcamii, som betyder Fatihmoskén började han prata turkiska med mej. När han insåg att jag inte förstod fattade han resolut min hand och skrev 87 med bläckpenna i min handflata. Smart, eller hur?!
Marknaden är en härlig plats som verkligen andas Turkiet. Människor är vänliga och glada och den här gången shoppade även jag loss. Jag hittade tre sommarblusar från utländska företag, en scarf och ett par träningsbyxor. Hela kalaset gick på 60 lira, 240 kronor.
Här kommer lite bilder från myllret.
Skor, massor av skor.
Handlare med översyn.
Vila.
Marknadsvimmel med en av minareterna i bakgrunden.
Ja, det var en trevlig dag. Idag har jag gjort ingenting och det har också varit trevligt.
Kram till alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar