onsdag 23 maj 2012

Det ska va´en rörmokare!

Idag är jag ledig coh har inget att passa och det är skönt. I två dagar har jag väntat på reperatörer som skulle komma och fixa vår läckande varmvattenberedare.
Första dagen, alltså i tisdags, kom dom inte alls. Och igår kom dom precis före lunch för att bara konstatera att dom inget kunde göra. Dom var nämligen här för att byta säkerhetsventilen på beredaren, men påstod att den var hel och att det istället var trycket på vattnet i ledningarna som var för högt. Inte alldeles enkelt att begripa på turkiska, men tack och lov dök Ilhan från kontoret upp för att hjälpa till.
Reperatörerna gick sin väg och Ilhan gav sej ut för att "hämta" en rörmokare. Och tydligen kan man bara hämta en rörmokare här i Istanbul för efter bara tio minuter var han tillbaka igen. Fantastiskt!! Rörmokaren kunde omedelbart konstatera att trycket var det då inget fel på utan det var, och har varit hela tiden säkerhetsventilen som inte fungerat. Efter byte av den blev allt frid och fröjd igen vid tre-tiden på eftermiddagen.
På kvällen åkte Jerry och jag till Chilia i Bebek för att möta upp en massa Sweor. Vi hade jättetrevligt med god mat och gott vin. Stället var kanon med sitt läge precis vid Bosporen, ett nytt ställe att ta med gäster på i framtiden.
Och nu är det morgon igen och min sista dag i Istanbul för den här gången har börjat. Den tror jag att jag ska tillbringa i solen på balkongen. :) KRAM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar