tisdag 1 maj 2012

Hej från Istanbul!

Ja, nu är jag tillbaks i Istanbul igen. Jag sitter på balkongen och bloggar med 22 grader på termometern och vår makalösa utsikt framför mej. Känns bra att vara här igen efter en fantastisk vecka i Sverige.
Lite har jag redan ordat om, men det bästa återstår fortfarande att berätta om här i bloggen. Mammas 70-årsdag blev väldigt trevlig. Elin och Niklas sov i huset och Hanna och Patrik hämtade jag vid två-tiden, så vi fick lite tid att skriva under kortet och göra klart presenterna.
Svärmor och svärfar mötte vi upp på halva vägen och sen blev det "skönsång" för mamma när hon öppnade dörren. Efter hand dök fler gäster upp och sammanlagt var vi nog 20 personer. Det blev ett riktigt trevligt kalas och huvudpersonen, mamma var så glad! :)
På söndagen bar det sen av till Stockholm för att se Dirty Dancing på China teatern. Bussresan höll på att aldrig bli av för fru Virrpanna varit igång igen. Jag hade bokat alla biljetter tidigt i veckan och allt fanns i min mobil som skulle visas upp för busschauffören vid påstigningen. Jag blev så fokuserad på min mobil så jag missade det sista trappsteget i bussen, snubblade in och nästan hamnade i knät på chauffören som tack och lov var lika glad för det. "Inte varje dag jag har en vacker kvinna i knät", blev hans kommentar.
När jag efter mycket om och men började rabbla biljettnummer visades sej att alla biljetter var bokade till fel dag, nämligen den 30:ende istället för 29:ende. Då fick jag onda ögat av Hanna, som inte alls gillar pinsamheter och här blev det liksom två på en gång. Tack och lov var busschauffören en väldigt trevlig prick, som både kallade mej vacker och lät oss åka med ändå.
Sen blev det då teater. Dirty Dancing var uppsatt som en teaterföreställning. Första akten var lite seg medan andra akten bara blev bättre och bättre ända till den stora finalen, "Nobody put´s Baby in a corner". då vilt jubel utbröt bland publiken. Ojojoj, vilken man! Gamla virrpannan är kär!! Efter en god buffé på kinarestaurangen Chopsticks i Stockholm åkte vi åt varsitt håll efter en härlig tjejdag. Elin for till Gävle och Hanna och jag åkte hem till Nyköping igen.
Våra allra bästa tjejer i Kungsträdgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar