onsdag 30 maj 2012

Försommar! :)

Jag äter som en häst och sover som ett barn av allt härligt utomhusarbete. Idag blev jag klar i trädgården och efter mycket svärande fick jag t o m igång vattenfallet vid dammen. Det är alltid lite "kruxit" med slangklämmor som ska hålla tätt. Idag när jag satt ihop allt och satte igång pumpen läckte verkligen HELA tryckfiltret precis överallt. Jag funderade och plötsligt blev allt begripligt. Jag hade helt enkelt bara glömt att lägga i packningen mellan filterbehållaren och locket. Lätt fixat!! :)
Annars den här veckan har jag också hunnit med en utflykt tillsammans med mamma och pappa. Vi åkte till Ekenäs och handlade blommor till lådor och byttor. Vi hann också med en lång, mysig fika vid kvarnen nära Ekenäs. Så skönt att så himla vackert kring ån där vid kvarnen. Nu är dessutom alla blommor planterade och det blev så fint.
Och imorgon ska jag träffa Marie och sen ska jag hämta gubben i Katrineholm för en skön helg tillsammans i Sverige.
Nu ut på dagens sista trädgårdspromenad.......HÄRLIGA VACKRA FÖRSOMMAR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar