lördag 5 maj 2012

Ja, se det blev ett riktig kalas!

Vi började med en tre rätters meny på Kat:5. I menyn ingick också dricka, ett, tre eller fem glas av lokala drycker som vin, öl och naturligvis raki. Gubben och hans kollega gick på fem glas och jag på tre. Och det är jag väldigt glad för, att jag valde tre alltså! ;)
Efter maten gick vi vidare och besökte lite barer. Till slut hamnade vi på den bar med turkisk musik där vi var mycket under Babbis och Elins besök. Efter en liten stund började ett bord skicka servetter till mej med små påståenden coh poem. Meningen var att jag skulle kommentera och skicka tillbaka servetten igen. Det blev en lång disskussion om rika och fattiga, himmel och helvete som stundvis var rätt intressant. Gubben däremot var orolig för att jag skulle se till så vi fick stryk uppklädda som vi var bland ett helt gäng kommunister med Che Guevara på väggen.
Men, men jag klarade mej galant i servettdiskussion och efter att strax efter tre satt Jerrys kollega i en taxi vid Taksim vinglade vi hemåt. Området där vi bor, Chiangir hade strömavbrott så det var inte det allra enklaste att hitta hem utan att bryta benen.
Innan jag föll i säng tog jag en bild på vår utsikt också delvis mörklagd. Lite spöklikt, tycker jag!
Jo, idag då! Idag har det varit en väldigt tung dag. Men nu har vi vilat upp oss och är redo för en vattenpipa och fullmåne ikväll!
KRAM!

2 kommentarer:

  1. Låter som ni har haft en himla kul kväll!!!

    SvaraRadera
  2. Jo du! Det är nått med det där stället som får igång en!
    Stor kram!! Cissi

    SvaraRadera