tisdag 20 mars 2012

Kartjakt!

Idag planerar jag för en utflykt till Belgradskogen imorgon. Jag började med att gå till tunnelbanan och memorerade kartan över tunnelbanenätet. Nä då, jag hade papper och penna med mej för vem kan komma ihåg Hacisoman, som var slutstationen på banan som går åt rätt håll. Kände mej inte så lite dum när jag stog där, men tack och lov var det nog inte så många som i rusningen la märke till mej.
Efter att ha letat och letat på googlemaps för att hitta rätt plats zoomade jag in området jag behövde karta över för att kunna ta mej mellan tunnelbanestationen och Belgradsskogens entré. Jag sparade länken och mailade den till gubben. Sen skickade jag ett meddelande via skype och frågade om han hade tid att skriva ut kartan åt mej.
Först ville han maila mej, men det hade ju inte gjort så stor nytta. ;)
Nu är nog gubbe och karta på väg hem och för mej väntar virkning med Sweorna! Den här gången har jag memorerat mönstret, så jag kan både lyssna, prata och virka samtidigt. Och går inte det får nog virkningen ligga kvar i påsen precis som förra gången!
Kram alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar