måndag 26 mars 2012

I väntan på vattenleveransen

Måndagmorgon och jag har precis beställt en vattendunk. Här har vi en firma som leverar dricksvatten till oss vid behov. När vattnet är slut slår jag en signal på telefonen och uppger min adress och efter högst en timme har jag nytt vatten här. Praktiskt och bra!! Jag både slipper släpa vatten själv och eftersom dunkarna återanvänds är det bättre för miljön.
Helgen har varit bra! I lördags ägnade vi dagen åt att kolla in lite tips om barer vi fått. På onsdag nästa vecka dyker nämligen yngsta dottern Elin och en kär vän upp för en påsk i Istanbul. Jag tror museér lockar mindre och barer mer, så här gäller det att ha koll. Och här kollar vi noga in en av skybarerna, 360.

På söndagen lånade vi firmans bil och tog en tur norrut mot Svarta Havet. Fast i bilköer på vägen utefter Bosporen hettade det till bra i bilen ibland. Jag har många nya benämningar för en turk i mitt ordförråd efter den turen.
Vid Svarta havet hittade vi inte den mest exklusiva platsen direkt.

Svarta havet syntes knappt genom en ogenomtränglig dimma.

Sen blev det en riktig "vilse i pannkakan tur" med en galen GPS till hjälp. "After 100 meter turn left, turn left, turn right" och blablabla. Här var det nog frun som hittade på lite nya inte alldeles vackra namn på en GPS innan vi till slut tystade f-nskapet.

Så äntligen dök Kylios upp där det blev lunch innan hemfärden. Utan GPS, men det kanske ni redan förstått!!

Ja, som sagt, måndag igen. Gubben har tagit flyget till Göteborg för att jobba där några dagar.
Själv ska jag ta en tur till IKEA.
Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar