söndag 11 mars 2012

En ruggig söndag i Istanbul

Vädret är verkligen inte det bästa här i Istanbul. Idag har det varit molnigt och 8 grader varmt. Jag tror ni har bättre väder hemma i Sverige och det trodde man ju inte! I mars trodde åtminstone jag att våren kommit till Turkiet.
Efter mycket velande bestämde gubben och jag oss för att ta en långpromenad i varje fall.
Gubben hade tur för efter 500 meter började det spöregna och istället blev det en tur till piren där alla kryssningsbåtar lägger till. Där finns säkert 20 cafér på rad och inget har vi besökt förut.
Nu valde vi ett och gled ner i varsin röd sammetssoffa. Sen blev det te och en vattenpipa med äppletobak. Det röktes så det svider i ögonen än. Under tiden spelade vi backgammon som ena riktiga turkar och vet ni...snart så spöar jag gubben, en vinst blev min idag! :)
Nu blir det snart middag på favvorestaurangen Kasabim. Idag blir det biffgrillspett med pommes och en god sallad, det var ju ett tag sen.
Ha det gott i vårvädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar