tisdag 6 mars 2012

Hej blogg!

Ja, nu har jag bestämt mej för att inte jobba något mer innan jag åker tillbaka till Istanbul på fredag. Jag har bara varit ledig en dag av fjorton. Jag har träffat massor av gamla jobbarkompisar och haft så kul.
I torsdags passade jag en av våningarna när ordinarie personal var på möte. Under den tiden, 3 timmar, hann arbetsterapeuterna och en oanmäld livsmedelsinspektion komma och hälsa på.
Dom som skulle inspektera att våningens kök höll måttet iklädde sej rymddräkter, gick igenom skåp och lådor och mätte temperaturen i kyl, frys och sval. Allt var ok utom temperaturen i svalen. Det var lite för varmt och där blev i fortsättningen förbjudet att förvara öppnade förpackningar såsom ketchup, sylt och kaviar.
När hon nämner kaviar kläcker jag ur mej att kaviar är faktiskt en kylkonserv och måste förvaras kallt även oöppnad. Så fort jag sagt det insåg jag att det är nog nästan det sämsta jag kunde säga till en oanmäld inspektion från livsmedelsverket. Snacka om att reta upp den björn som sover.
Samtidigt reflekterar jag över att det verkar som att många som utbildar sej och blir experter fullständigt förlorar sitt bondförnuft. Vem vet inte att kaviar är en kylkonserv?!
Annars lever jag gott. Taket blir jättefint och än så länge har jag klarat mej från fler plankor i pannan.
Ha det bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar