onsdag 28 mars 2012

Go´kväll i stugorna!

Jodå, huset stod kvar när jag kom hem efter ett trevligt Swea möte igår kväll. Idag på dagen tror jag t o m att dom lyckats laga hissen. Jag har inte vågat prova, men om några timmar är gubben tillbaka i Istanbul och han är nog räddare för trappor än han är för hissar. ;)
Idag har varit en bra dag! Jag började med min powerwalk i parken. Idag fick promenaden en annan sträckning för mitt i min väg låg en stor flock med hundar. Herrelösa, eller inte, men alldeles säkert livsfarliga!! Det blev en helomvändning och därefter en helt annan väg.
Sen blev det en liten tur till Taksim för att lokalisera en bowlinghall som var uppe till diskussion igår. Jag tror jag hittade rätt och dessutom tror jag att jag ska lura med gubben dit nån kväll.
Efter en lunch hemma på rester gav jag mej av till Sultanahmet för att leta efter något som heter Kavalleribasaren. Enligt nätet och guideboken skulle den ligga nära Blå Moskén och ändå har vi missat den helt. Men idag låg den där den skulle, upphittad på fem minuter.

Nä, nu mot soffhörnet och en bok i väntan på gubben. Får se om jag håller mej vaken till klockan elva.
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar