söndag 30 oktober 2011

Mera möbler!

Vår stora lägenhet är fortfarande väldigt tom. Idag tog gubben och jag en tur till IKEA igen. Vi har äntligen köpt varsin TV-fåtölj (Ikeas poäng), vi har köpt tre bord och en sängbotten så gästerna slipper ligga på en madrass på golvet i fortsättningen.
Kruxet är nu bara det att eftersom det var Republikens dag här i Turkiet igår var IKEA stängt och vi fick alltså lov att åka idag istället. Hemleverans är alltid dagen efter och imorgon blev vi lovade att få möblerna vid sex-tiden, samtidigt som våra gäster landar. Nu är det ju lite si och så med leveranstider här i Istanbul. Får väl se om mamma, pappa, Jonny och Marie får börja med att skruva ihop sina sängar när dom kommer. ;)
Nu hoppas jag bara att jag håller mej frisk i magen. Har precis druckit ett helt glas turkiskt kranvatten till middagen av misstag. Mår illa bara jag tänker på det. Får nog tänka på nått annat innan jag kräks!! Hua!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar