tisdag 18 oktober 2011

Byggarbetsplats

Jag och Marie har planerat att äta lunch i två dagar. Innan jag fick veta om att fönstrena förmodligen skulle komma på måndag hade vi en måndagslunch inbokad. Den var jag ju såklart tvungen att avboka och istället bestämdes idag tisdag för en träff.
När fönstrena inte kom igår och skulle komma mellan åtta och elva idag bestämde jag mej för att ställa in lunchen idag också. Och så här i efterhand var det tur eftersom fönstren inte dök upp förrän kvart i ett. Det var väl ok för lastbilschaffisen ringde och meddelade att han skulle bli sen i god tid. Och Marie och jag vi jobbar på för att få ihop en ny träff. :)

En av pallarna med fönster gick inte in i garaget och det ihärdiga regnandet fick mej att drabbas av panik. Jag ringde pappa, som snart dök upp med en pressening att täcka med. När alla lister och sånt var inburet gick jag till mor och far för en fika. Och tackade genom att paja pappas appledator. VA? Nu har jag i varje fall kopplat in Patrik på fallet och ska i fortsättningen låta bli saker jag inte begriper mej på.
Och nu, nu sitter jag här i mitt hem som just nu ser ut som en byggarbetsplats. Men imorgonbitti dyker fyra snickare upp här för att bringa ordning i kaos.
Då ska jag tillfälligt återgå till att vara lyxhustru för det har varit lite si och så med det ett tag, tycker jag! ;)
Regna inte bort!! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar