tisdag 11 oktober 2011

Hemma i Sverige

Igår flög vi hem svärmor, svärfar och jag. Vi har haft trevliga dagar i Istanbul förutom då att det regnat två av deras fyra dagar. Och då har det inte varit något lätt duggregn utan riktigt spöregn. Sådär så inte ens paparaply hjälper. Skittrist, helt enkelt! Som tur är hinner dom komma tillbaks fler gånger dom här tre åren.
Resan hem gick bra och igår eftermiddag hann jag säga hej till alla och vid tio på kvällen kom Elin med tåget från Gävle för att vara i Nyköping några dagar. Till helgen ska vi åka med henne till Gävle för att kolla in hennes lägenhet. Den är tydligen inte så fräsch och är det riktigt illa tänkte vi hjälpas åt att renovera lite.
På tal om renovering. Jag åkte ju hem för att ta emot våra beställda fönster. Dom skulle hört av sej i måndags för att bestämma dag för leveransen. Än har jag inte hört nått. Ska ringa själv fram emot eftermiddagen.
Nu ska jag iväg en sväng på förmiddagen och sen blir det trädgård, trädgård och trädgård......vad jag längtar!!! :))))
Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar