onsdag 19 oktober 2011

Klåfingrig

Det går bra för snickarna. Alla fönster sattes in och isolerades med skum under förmiddagen igår.
Det där skummet såg så härligt fluffigt ut, så jag var bara tvungen att pilla lite på det. Fluffigt var det inte utan bara fruktansvärt kladdigt. Först var liksom bara pekfingret smetigt, men ju mer jag gnodde ju kladdigare blev det. Och ve och fasa, snickarna skulle strax lämna mej. Tänk att bli tvungen att ta i hand och avslöja den lilla fadäsen.
Jag tvättade händerna med nagelborste och låtsades att dt var smuts från trädgården. Jag smörjde händerna 10 gånger tror jag, men jag lyckades i varje fall undvika att ta snickar´n i hand när dom gick vid två-tiden. ;)
Nu är klockan sju på morgonen och snickarna är redan tillbaka för att montera fönsterfodren och göra fint här. Och mina händer är äntligen som dom ska igen!!
Idag ska jag låta bli att vara klåfingrig och hålla mej i trädgården istället. Bättre lite jord under naglarna än kladdigt skum överallt!!
Ha en bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar