fredag 28 oktober 2011

Framme i mitt andra hem

Resan gick alldeles utmärkt bra! Taxichaffisen fick nog lite för mycket dricks för han hjälpte mej t o m bära upp väskan till dörren. ;)
Det känns bra att vara här igen. Att lämna något är alltid jobbigt, att komma fram till något är däremot roligt. Nu har jag en månad i Istanbul att njuta av. Den här gången har jag en soffa att sitta i också! :) Ikväll kommer den förra ägarinnan till soffan hit för middag innan hon lämnar Istanbul för gott och flyger vidare i livet.
Annars kommer mina första dagar i Istanbul handla om inredning och föreberedelser för vårt nästa besök som dyker upp på måndag kväll. Ska bli så roligt att mamma, pappa, min morbror Jonny och hans fru kommer hit. Jag har förberett för regniga kvällar med att köpa ett spel i Sverige som heter "Sanning eller skitsnack".
Här får ni nått att fundera över till nästa gång:
Ungefär hälften av männen fäller ner toalettlocket efter de har använt toaletten.
Sanning eller skitsnack, alltså?

Vackra rosor från maken gjorde mej så glad. :)
Ps. Tack för era kommentarer som jag fortfarande inte kan svara på. Läsa dom kan jag däremot! Tack igen! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar