tisdag 5 maj 2009

Trädgårdsdammen

Helgen var fantastiskt fin, vilket väder och alldeles lagom varmt. På söndagen tog jag itu med vår gyttjepöl, trädgårdsdammen. Den har slammat igen alldeles över vintern och krävde en riktig stor rengöring. Det gick bra, alla fiskar har överlevt vintern. Tre miste däremot livet nu. Vi fick så mycket yngel för två år sen och hur mycket fisk, som helst får inte plats. Dom yngel jag fick tag på blev tyvärr av med huvudet. Jag satte också igång vattenfallet igen. Det porlar så mysigt.Nu är det tisdag och dags att återvända till Kvarnen för ett nattpass. Nio nätter kvar att arbeta innan min tjänstledighet börjar 1 juni, känns skönt, men också sorgligt. Det är många jag kommer att sakna.

1 kommentar:

  1. Hellu!!
    Ja du tjejen jag kommer sakna dig otroligt mycke...;(
    Är jätte glad för din skull tro inget annat men vad blir natt arbetet utan dig?!?;(
    Tur att det fins datorer och att ni kommer hem till svedala ibland så jag får stilla abstinensen...;)
    Puss & kram skumbanan

    SvaraRadera