måndag 25 maj 2009

Glada nyheter!

Idag bestämde vi oss för att åka till Trosa och käka glass, eftersom alla var lediga. På vägen ringde Elins mobil, det var en representant från förening Zonta. Hon fick veta att hon är årets stipendiat, för sitt projektarbete i Bangladesh bl a. GRATTIS ELIN!!!! Bra jobbat! Jag kan säga att en stolt mamma nästan grinar, när hon skriver det här. Jag får ta med näsdukar till vallarna den 6 juni när stipendiet ska delas ut. Sån tur har vi också att Jerry kommer till Sverige dagen innan och kan vara med vid cermonin. Det blev väldigt stora glassar dagen till ära, och en härlig dag med lite extra guldkant.
Våra tjejer vid Trosa ån.

5 kommentarer:

  1. Gud vad roligt!!!!!
    Jättestor grattis kram till Elin!!!!!
    Blödiga Marie får oxå tåren i ögat....
    Får se om jag kanske kan ta mig ner och se när det delas ut...
    Kram nattugglan marie

    SvaraRadera
  2. Det vore kul!!! Det är fint på vallarna 6 juni, flaggor, musik och förra året var det "tornerspel" också.....i varje fall vad jag kommer ihåg. Vi ses, om inte då en annan gång :) Kram Cissi

    SvaraRadera
  3. Gratta Elin så mycket från mig. Måste bara fråga: Vad innebär det att hon får ett stipendium, får hon pengar eller? Kram Laila

    SvaraRadera
  4. Det ska jag göra! Jo hon får pengar, 5000 tusen tror vi. Det kommer väl till pass, till en fattig student. Kram Cissi

    SvaraRadera
  5. stort grattis till Elin och stolt mamma( mååååånga näsdukar) från Mia på jobbet!!;-)

    SvaraRadera