fredag 22 maj 2009

Fredag

Nu har Kristi himmelfärdsdag passerat. Jag har tagit sovmorgon, umgåtts med familjen och mesta bara latat mej. Väldigt skönt!!! Det var väl därför jag fick ett ryck och ringde till Larslunds grusgrop för att beställa ett lass grus till tomten idag på eftermiddagen. Det har varit dåligt med grus länge, så ogräset kryper igenom på bara några dagar. Trist! Jag blev rekommenderad att beställa två kubik, men eftersom det blir samma fraktkostnad oavsett mängd drog jag till med tre kubik. Enligt leverantören är det inte så stor skillnad på två och tre kubik. När vi avslutade samtalet fick jag besked: " Då säger vi att 4.5 ton grus levereras någon gång på onsdag". Hualigen, så dant! Det blir mycket att köra i skottkärran det. Men den dagen, den sorgen.
Nu har jag ju faktiskt en fest med Kvarnen som väntar imorgon. Det ska bli hiskiligt roligt att träffa alla, äta lite gott och ha kul natten lång. Jag hoppas att jag återhämtat mej till onsdag. Tjohej!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar