söndag 24 maj 2009

Femkamp!!

Eftermiddagen började med lite vätskepåfyllning i form av limebål. Medan vi drack fick jag avskeds presenter från Kvarnen. Tennisrack, pannband och en sån där klump med gummiband och tennisboll. Nu blir det hårdträning. Jag fick också Gyllene tiders "greatest hits". TACK alla arbetskamrater.
Sen drog tävlandet igång. Femkampen inleddes med spottning av sega råttor. Laget med röda råttor vann klart, det syns ju tydligt.
Här är hela gänget samlat innan metartävlingen börjar.
Med krokar tillräckligt stora för att fånga haj, fiskade vi burkar och flaskor med diverse flytande innehåll i.



Annikas lag tar hem segern igen, efter lite rabalder med poängen.
Efter "vattenstafetten" utbröt vattenkrig mellan vissa deltagare i lagen. Gissa vilka som vann?!!Vissla och blåsa ballonger är inte det enklaste. Dricka snaps däremot klarade dom flesta. Laila och Mia kämpar på bra!
Ytterligare en stafett, som utvecklade sej till en rejäl närkamp. ( Jag vet inte vad det är med mina arbetskamrater). Den här gången runt stolen med ballonger. Anette ville ha alla tror jag. Det andra laget tog sin första seger.
Femkampen avslutades med skottkärrekörning på tid. Laila och Annika kom inte längre än 2 meter. Genom att byta plats tog dom sej till slut runt banan i varje fall.
Annika ser relaxad ut och Mia är rejält fokuserad på startlinjen. Ekipaget tar hem segern med en tid på 46 sekunder.
Lekledaren fick sej också en åktur!!
Efter tappert kämpande var det dags för grillning, musiktävling, frågesport och singstar. En otroligt rolig dag med MASSOR av skratt.

4 kommentarer:

  1. Ja nog syns det att vi hade roligt alltid...;)
    Kram den enfaldige Domaren

    SvaraRadera
  2. Herre gud vad du kör bra laila...;))
    Man kan tro att jag även ska spotta råttor eller dylikt med tanke på minen:)
    Inga bilder på fru Wiklund hmhmhm är de censurerade eller??;))

    SvaraRadera
  3. Det är fördelen med att ha en egen blogg, jag cencurerar helt enväldigt.......men du kolla kortet på tennisproffset.

    SvaraRadera
  4. ja, det var verkligen trevligt även om jag retar mig på dammpoängen..... hahahaha ingen tävlingsmänniska inte :-) urtrevligt o jättegod mat o dryck!!!! kramis Mia

    SvaraRadera