söndag 10 maj 2009

Söndag igen, tiden går fort, imorgon åker Jerry tillbaka till Bangladesh.
Den här veckan har jag försökt att komma ikapp med allt. Trädgården är rätt så stor och tar sin lilla tid. Det är ändå jobb jag trivs bra med, och att vara ute så här års är inte att förakta. Regn och sol om vart annat ger fantastiska färger. Idag har jag rensat ogräs i foppa tofflor, det var ingen vidare ide´eftersom dessa hemska tingestar är helt fulla med hål. Skitigare fötter har jag nog inte haft sen jag var liten och sprang barfota.
Jag var och hyrde film, som vi sett i helgen också. "Flyga drake" var otroligt sorglig, men väldigt bra. Jag rekommenderar den varmt. Jag skulle också hyra "slum dog milionar", och frågade efter den i videoaffären ( i Bangla finns den redan på dvd). Här hemma hade den premiär på Röda Kvarn i fredags, lite "pinigt". Det får bli bio någon kväll i veckan istället, om jag lyckas få ihop det med fem jobbarnätter och diverse annat, har ju en fest att planera också. Ska bli KUL!
Nu så måste jag gå och tvätta fötterna, innan vi ska iväg på middag.

1 kommentar:

  1. Tur att du fixar trädgården innan ångvältarna från kvarnen kommer på party:)

    SvaraRadera