fredag 15 maj 2009

Fredag

Idag har jag utnyttjat det vackra vädret, för att göra rent på altanen. Lite målning krävdes för att jag skulle bli riktigt nöjd med resultatet. Imorse var jag på Ica Supermarkets utemarknad och shoppade blomster till blomlådorna på altanen. Det blev vitt, rosa och lila och jag blev rätt nöjd.Nu vill jag bara sätta upp dem, men med risk för nattfrost får dom stå i garaget till imorgon.
Nu ska jag vila en stund och ladda batterierna för sista helgen på Kvarnen. Nu har det blivit lite läskigt att ta tjänstledigt i två år. Jag har under dagen fått veta att jag under mina år i Bangladesh kommer att förlora rätten till a-kassa, om jag mot förmodan skulle bli av med min tjänst under tiden. Tiden som medföljare är tydligen inte "överhoppningsbar", hur gärna jag än vill fortsätta att vara med och betala. Det kostar trygghet att bli "lyxhustru".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar