onsdag 20 mars 2013

Uppstressad

Igår när jag vaknade vid tre-tiden blev det frukost och dusch. Vid fyra-tiden kom Hanna för vi skulle åka till Öppen Hand, en second hand butik i Nyköping. De har bara öppet två dagar i veckan och i lördags var jag där och shoppade en kandelaber i uselt skick. Den blev jättefin efter en rengöring och putsning. Kandelabern jag köpte hade en tvilling i affären, ett snett och ännu smutsigare exemplar som jag valde att inte köpa. När jag förstod att "tvillingen" skulle gå att få rak och ren ville jag ju förstås ha den också. Tji fick jag igår, den fula tvillingen var redan borta. Det får mej att tänka på antikrundan...hade du haft den andra också!

Jaja, Hanna och jag hade i varje fall en trevlig kväll med mat och kaffe och på samma gång som hon skulle hämta sin sambo skjutsade hon mej till nattjobbet. Dessutom skjutsade vår snälla dotter hem mej i morse. :)

Idag när jag vaknade var det rätt lugnt, men sen helt plötsligt började jag stressa upp mej. Skotta, måla trappen, sandpappra trappräcket, städa huset, tvätta nya IKEA-lakanen, bädda rent i sängen, hämta gubben i Katrineholm på fredag (när jag alltid kör i diket och måste lifta med en lastbil hem), planera inköpen till helgen, boka ny plåtslagare (eftersom den andra inte hört av sej) och antingen köpa nya brallor eller banta.

Vid sju hade jag bestämt mej. Jag tände i bastun och öppnade vinet.

Vid åtta tog jag mitt andra glas vin och mina extra kilon på ett härligt bastubad. Jag har ju hela livet på mej........

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar