måndag 11 mars 2013

Hej från Sverige!

Resan gick bra trots lite trubbel i början.

Gubben och jag har varsin riktigt gammal resväska i plats, min är röd och gubbens är vackert grön. Min har länge varit svår att få upp för koden på låset har krånglat. Nu när jag skulle iväg hade jag framförhållning nog och öppnade väskan redan i torsdag för att vara på den säkra sidan. När jag precis skulle ge mej iväg och stänga väskan gick den istället inte att stänga...bråttom, bråttom. Det var bara att knycka gubbens gröna väska och packa om allt,(hej gubben, nu måste du köpa ny resväska) stänga och iväg, med kabinväska, handväska och resväska. Efter många tryckningar på hissknappen utan att något hände var det bara att börja släpa dryga trettio kilo tre trappor ner. När jag äntligen kom fram till taxistationen var jag genomsvett. Resten av resan gick som sagt alldeles utmärkt bra, sov som vanligt som en stock hela flygningen.

Måste bara berätta vad jag gjorde med rosorna från gubben som fortfarande var jättefina.

Jag gjorde en provisorisk vas och ställde ut dem till portvakten. Gubben blev lite orolig för att portvakten skulle tro att jag flörtade med honom! Aja, det hinner han nog glömma innan jag är tillbaka igen. ;)


Vid tåget väntade älskade Hanna på mamma. Hon skjutsade hem mej och hemma väntade tulpaner och semlor från mor och far. Såååå skönt att vara hemma igen!

Kram till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar