lördag 9 mars 2013

Hej bloggen!

Internationella kvinnodagen fortsatte att vara trevlig. Efter kaffet dök gubben upp, och vi bestämde oss för att ta ett parti backgammon, först till tre segrar. Och kan ni tänka er!? Jag vann med 3-0. Gubben hävdade envist att han hade låtit mej vinna dagen till ära, men det tror jag inte ett dugg på....han fick stryk, storstryk helt enkelt!!! :))))

På kvällen mötte vi upp våra svenska grannar för en trevlig middag på Kat 5, en restaurang nära oss. Den har haft stängt för renovering ett tag, så det här var liksom nypremiär för gubben och mej. Restaurangen är trevlig, men vi kunde nog konstatera att köttet är bättre på favoritrestaurangen Kasabim.

Det blev inte så sent, så efter lite skypande med släkt och vänner imorse kom vi iväg till basaren för att leta lyktor. Det blev inga inköp gjorda, men trevligt nog träffade vi några andra svenska grannar på basaren. Det blev lite fika och mycket prat på ett av caférna. Innan gubben och jag åkte hem med spårvagnen blev det lunch och vi blev så mätta att vi absolut inte orkade gå uppför den hemska backe som vi kallar "mördarbacken när vi klivit av spårvagnen. Istället åkte vi två stationer till och kunde byta till en kort tunnelbanelinje som bara tog oss upp för backen till Taksim. Lika långt blev det att gå, men nerför istället för uppåt och det var det väl värt att betala några kronor för.

Mycket babbel idag, men nu ska jag avsluta med en bild på den fantastiska magnolian vid Tyska Sjukhuset. Den hinner nog slå ut innan jag åker hem! Hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar