torsdag 14 mars 2013

Ändrade planer

Igår kom mamma och pappa och hämtade mej vid nio-tiden. Vi hade tänkt oss till IKEA i Linköping. Strax ringde mammas bror och talade om att min mormor blivit dålig. Det blev till att vända i Ålberga och åka hem igen.

Efter ett tag vid datorn fick jag "ändan ur vagnen" och bytte om till målarkläder för att ta itu med målningen istället. Precis när jag rört färgen färdigt och hällt upp lagom mängd i en mindre bytta ringde Anticemex, som egentligen skulle ha kommit idag och frågade om dom fick komma om en liten stund. Ett tag tänkte jag strunta i att byta om, men eftersom mina målarkläder har varit målarkläder under ett helt år ser dom verkligen förskräckliga ut. Det var bara att byta om och ta emot inspektör´n i omålade kläder.

När han var klar och gått igen lagade jag lunch åt mej. När jag höll på att städa undan i köket kom mamma och pappa på snabbesök för att tala om att mormor mår relativt bra för att snart vara nittio. Sen tog det tid innan jag kom igång med målningen igen, jag var ju bara tvungen att ha lite eftermiddagskaffe också. Men till slut så...vilket resulterade i en färdigmålad panel. :)))

Och nu är det ny dag och nya tag. Först ska jag ge mej iväg till affären och handla lite extra gott. Ikväll får jag nämligen middagsgäster, Hanna och Patrik kommer på besök.

Igår glömde jag ställa in cykeln i garaget, så förmodligen har växlarna frusit. Jag hoppas innerligt att den inte frusit på högsta växeln, då blir det tungtrampat. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar