söndag 24 juli 2011

Tragedin i Norge

Här går livet framåt precis som vanligt. Eller kanske inte riktigt? Ett dåd, som det som i fredags inträffade i Norge får mej verkligen att ifrågasätta vardagen och den trygghet vi tror att vi befinner oss i. Det som är mest skrämmande är att det är omöjligt att skydda sej från ensamma galningars handlingar.
Vi får hoppas att det kommer att finnas nått att lära av denna man, för att i framtiden lättare kunna identifiera andra personer, som fullkomligt kliver över gränsen och därmed kan vi kanske få en lite större chans att förhindra andra liknande händelser. Jag hoppas också att någon kan få denna man att förstå att det han gjort är fel och oförlåtligt, så han får leva med sin skuld resten av livet.
Jag sörjer med alla familjer som mist en familjemedlem och jag tänker på dom som var där och för resten av sitt liv måste leva med sina upplevelser. Jag sörjer också att allas vår grundtrygghet igen fått sej en rejäl törn.
Som avslutning kan jag bara önska att nått liknande aldrig mer kommer att inträffa....för önska kan man väl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar