fredag 15 juli 2011

Äventyret har bara börjat!

Igår tog vi oss över till Sultanhmet. Området där Blå Mosken, Hagia Sofia och Topkapi palatset ligger. Vi valde att spara besöken till senare och besökte istället basaren. Härligt!

Idag jobbade gubben på förmiddagen. Själv tog jag en tur ner till Taksintorget för att posta några kort, sen bar det av ner mot Bosporen för att försöka hitta till huset vi sak bo i. Det gick så där!!

Efter lunch tog vi färjan över till Asiensidan av Istanbul. Där var dom sämre på engelska och inte alla restauranger serverade alkohol.

Det blev en riktigt trevlig promenad och till slut hittade vi en ´bra´ restaurang för en liten paus. Jerry lyckades beställa två öl, men han var lika glad för det. Jag drack vin som vanligt förstås.

Mitt livs andra stora äventyr har bara börjat och jag längtar efter att lära mej mer. Jag längtar också efter att få ta emot nära och kära och kunna visa dom vackra Istanbul såsmåningom!!
Jag har det så bra, så jag skäms! Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar