onsdag 20 juli 2011

Jag, ett kontrollfreak!

Vet ni hur jobbigt det är att åka till jobbet med hela huset fullt med kartonger som ska packas upp. Gubben och Elin fick strikta regler för hur upppackning skulle gå till innan jag åkte till jobbet igår.
-Om ni börjar packa upp, packa upp hela kartongen och plocka undan allt efter er och bla, bla, bla.
Idag när jag vaknade efter natten fick jag veta att dom minsann gaddat ihop sej igår och beslutat att jag är ett riktigt kontrollfreak. Så pass att dom knappt vågade göra nått. Lättskrämda är va´ dom är! Eller hur?
Elin blev bl a så nervös för en påse rökelse som dök upp i en av hennes kartonger med kläder.
-Hua, var vill kontrollfreaket ha rökelse månntro? Det slutade med att hon gömde påsen, hör och häpna bakom kokböckerna i köksskåpet.
Ja det är inte lätt att ha med ett kontrollfreak att göra inte!!!! ;)
Annars då? Jo, efter en "sen" frukost blev det snabbstädning på övervåningen, gubben tog det säkra före det osäkra och försvann på en två timmar lång shopping av elkablar. Frugan har nämligen en tendens att bli lite hetsig när det är mycket att göra.
Men nu så är jag ifatt igen och frid kommer åter att råda i huset.
Nu andra natten den här veckan.
Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar