lördag 15 januari 2011

Lördag i Dhaka!

Idag blev det CNG igen till Fair Trade marknaden. Babbi har, eller nu hade det på sin lista...."vad jag vill göra innan jag lämnar Bangladesh".
På ditvägen fick vi tag på två CNG:s som åkte "ihop" ner till marknaden. Först gången i en CNG för både Lotta och Babbi. På hemvägen däremot klämde vi in oss alla fyra i en CNG. Jag fick sitta fram hos chauffören vilket inte jag trodde skulle bli nått problem efter som bengaler oftast är rätt så små.
Men inte den här gången! Jag fick trängas rejält med en av de rundaste bengaler jag träffat. Väldigt trevlig var han dock, och körde oss ända fram till dörren på klubben där det blev en sen lunch.
Om ni undrar, så är det Elin och Babbi i sin CNG. Bilden är tagen från Lottas och min CNG när vi stog i kö.

Marknaden var som i måndags fast mer kaotisk kan jag tillägga. Lördagar är ju bengalisk helgdag, så det var lite mer folk.

Babbi och Elin var modiga nog att prova "seven coulered tea".Jag smakade lite av Elins och det var riktigt gott att dricka lager efter lager med olika smaker. Som den där drinken ni vet, heter den Rainbow eller nått?!
Det roligaste var att när vi gick in i en affär blev där genast fullt med folk. Det var inget undantag när vi drack te. Familj efter familj dök upp, delade på EN kopp te för att i lugn och ro kunna sitta och betrakta oss.
Babbi blev t o m intervjuad av TV lite senare på dan!

In i duschen för snart är gästerna här. Och imorgonbitti ska vi hämta Hanna och Patrik på flygplatsen!!!
Hej och ha en skön lördagkväll!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar