fredag 14 januari 2011

Banglaparty hela da´n!!

Dagen började på träningscentret. Elin och jag var där redan vid nio, en timme innan "gästerna" skulle komma. Eleverna tyckte inte Elin var tillräckligt sminkad, så hon fick lite hjälp.

Hon blev så fin så med blommor i håret, lite ögonskugga och läppstift använt säkert av 20 personer i Tongis slum.
När dom andra gästerna anlänt fick vi vara med om en väldigt härlig cermoni, där bla certifikat utdelades. Elin höll tal ( mamma blev väääldigt stolt) och eleverna sjöng. Sen blev det lunch för dom som hade tid att stanna kvar. Dagen till ära hade dom inte kryddat maten så mycket. Jag tror faktiskt det var mest för min skull. Resten fick dela på en skål chili att blanda i maten och den gick åt kan jag säga. Tror inte dom tyckte maten var särskilt god!! "Not spice"!!
En väldigt trevlig förmiddag! Och varje gång förundras jag över att alla dessa härliga tjejer faktiskt bor i slummen och aldrig sett nått annat.

Sen var det dags för blingbling fest. Bröllopsmottagningen i Uttara. Efter en snabb visit på Nelo´s för att fixa håret blev det förfest hos Babbi. Här är dom andra tjejerna.

Sen bar det av till Uttara. Och här är jag, ihop med brudparet, som jag aldrig sett förr.

Massor av coola killar, coolast är nog Kamal med sin snygga jacka.

Godnatt med er allihop och ha en trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Snygg sari, kunde du klä på dig den själv?

    SvaraRadera
  2. Halloj! Att vira sju meter tyg runt sej så det blir snyggt är inte det enklaste. Jag kan inte!!
    Elin har lärt sej linda en sari däremot, så hon hjälpte mej! :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera